Sofia var namnet

"livet deluxe"

jag börjar tro jag kan gå genom eld

Publicerad 2011-08-31 19:54:24 i Skitsnack,

Länge leve länge sen som jag minns det var det lätt även när jag trillade omkull,
Länge leve du min vän du som alltid följt mig hem nykter eller alldeles för full.
Länge lever sommaren den som kom och gick igen snabbare än någonsin förut.
Står och låtsas inte se att du står precis bredvid, du kommer nog aldrig mer vara min vän.

jag sitter och tänker hur det kunnat varit och vad som kunnat bli men jag bör låta bli.
fotona måste ner från väggen, minnena måste packas ner och läggas i ett mörkt förråd.
jag känner att jag börjar må bra nu, det här är en ny början i mitt liv - något bättre.
jag måste gå vidare, måste lämna mitt förra liv bakom mig.
du måste komma över allt som hänt och acceptera din existens.
du måste lära dig älska dig själv innan du kan älska någon annan.

jag har fått känslor för någon. eller nya känslor är väl fel ord att välja. gamla känslor har knoppat på nytt och jag vet inte vad jag ska ta mig till. jag vill vara med dig nu nu nu. jag vill att du ska krama om mig och säga, jag är din, flytta hit och bo med mig. helvete också.
vi sa att vi inte skulle passa ihop men det känns annorlunda nu. vi växte upp.
du skulle ju gifta dig med mig när jag blev änka och vi skulle bråka om fjärrkontrollen. du sa det.

och nu kommer tankar om en annan relation som pågår i mitt liv.
vad är det med den och vad kommer det bli utav det?
vi vet att känslor finns där, men vad det är för känslor vet ingen av oss.
det är förbjudna känslor som inte får existera. därför vet jag inte vad dom betyder.

jag undrar bara vad ödet har och erbjuda mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela