Sofia var namnet

"livet deluxe"

konvertering

Publicerad 2011-09-21 12:17:54 i Skitsnack,

iförrgår var det sista fotbollsderbyt för året och ja, det slutade ju lovande. sumpade chansen till guld men gav djurgården en plats kvar i allsvenskan. buga och bocka för den tack. följt av detta var det hockeyderby igår. drog till corner med miss N och hennes b-friend. spelade sjukt bra i första perioden men slutade med 4-2 till djurgården. ja, mina kvinnliga intutioner hade rätt ännu en gång - jag kände på mig att vi inte skulle få skrattar bäst som skrattar sist.



jag och H pratar mycket. igår pratade vi om tro och tron efter döden osv.
kommit fram till att det är väldigt intressant och när man umgås väldigt mycket med någon som är kristen och inte försöker övertala en till att tro själv utan berättar om sig själv blir man inspirerad. i grund och botten är jag döpt i Guds hus och därmed är jag dömd att bli kristen redan från början. dock har jag alltid kallat mig ateist men det börjar sakta förändras.
jag har bland annat börja tro mycket på att övernaturliga saker existerar, goda som onda. jag har börjat känna närvaron av något och jag tycker mig se saker i ögonvrån, väldigt ofta. vad betyder det?

tänk om man kunde spela sten, sax och påse med sitt samvete - vad skulle då vinna?

Kommentarer

Postat av: Maddo

Publicerad 2011-09-21 19:06:38

Äsch, tro är fel att göra.

Allt blir bevisat när man dör, att tro o filosofera är som att öppna julklapparna innan julafton!

Julafton är iof oxå en kristen högtid men firas mer som tradition!

Jag skrev ut mej ur Svenska Kyrkan samma dag som jag fyllde 18 år.

Är döpt men inte kristen!

jag får inte begravas i kyrkan eller gifta mej!

Men va tusan gör de, när begravningen ägerrum är jag redan död o har ändå inget att yttra mej om o gift vill jag aldrig bli =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela