Sofia var namnet

"livet deluxe"

nära-döden-upplevelse

Publicerad 2011-09-06 20:19:15 i Skitsnack,

helt ärligt?!
vad finns det för jävla idioter i trafiken?

jag är i den bästa tiden (tror jag) av min övningskörning. körde trefiligt till sollentuna idag, blev lite rörigt med körfältsbyten när vi svängt av men jag hade koll på döda vinkeln och blinkers samt mig själv så det löste sig ändå! väl i sollentuna gick det riktigt bra också, rörlig blick! viktigt.
hur som helst, när vi kommer till märsta igen från gamla vägen från väsby och ska göra en vänstersväng efter plantagen ner mot stora rondellen går jag ned på tvåan då jag ser att det är rött, ett par meter innan rödlyset ser jag det slå om till grönt så jag börjar gasa upp lite igen och ska svänga ut då någon JÄVLA dåre blåser förbi i lite mer än 70. JA! kunde varit nästan död, biljävlen hade kunnat köra in i mig rakt i sidan och både bilen och jag hade varit mos. nu var det ju tur att det inte var grönt redan innan, för då hade jag behållt min fart - då hade det gått illa. dåren hade GARANTERAT rött sedan länge, men nej vi utsätter oss andra trafikanter för fara istället.

upprörd sofi. så jag säger bara det, jag lär ju göra en extra koll innan jag svänger ut nästa gång vid ett rödlyse (egentligen var som helst..) och jag säger till er andra, SE ER FAN FÖR!

jag tror pappa blev mer rädd än jag.
tack att du var med! annars hade jag väl kört av vägen eller nåt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela