Sofia var namnet

"livet deluxe"

som en trollslända

Publicerad 2012-08-14 12:31:45 i Skitsnack,

leva för idag, dö imorgon.
 
en trollslända gör mig sällskap när jag solar idag. den sitter bredvid och steker den med. så flyger den iväg och kommer tillbaka. det får mig att inse..
 
 
inse hur bra man har det i sin tillvaro. hur bra jag har det i min tillvaro.
jag har ett bra liv med de bästa människorna omkring mig och i mitt liv, inga idioter som fuckar med mitt huvud. jag har ett fint hem jag byggt upp alldeles själv, med mina egna pengar jag jobbat för. jag har ingen som styr och ställer åt mig - jag gör precis vad jag vill, när jag vill och hur jag vill. den enda som kan döma mig är bara jag själv! (kanske mamma, hon är förnuftig och bra!)
varför ska jag förändra någonting ens när jag är lycklig med det jag har?
 
någon sa till mig en gång att sluta upp med alla dumheter och bli trygg med mig själv. känna att mitt hem är mitt hem, min säng är min säng samt att känna att jag äger mig själv och ingen annan kan någonsin göra det åt mig. jag har sagt det förr, men jag säger det igen och nu är jag säker.
jag trivs så fruktansvärt att vara själv.
och jag är inte rädd längre.
 
tankefrid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela