Sofia var namnet

"livet deluxe"

jag ville ha allting

Publicerad 2012-12-20 21:41:00 i Skitsnack,

jag sluter ögonen, jag är på moln. jag svävar iväg, mina drömmar uppfylls. 
vad jag bryr mig om är min hand i din. dina armar hårt kring mig. min kropp tätt intill din.
att höra dig andas, veta att du är nära. flyttar lite närmare för att få lite mer av din värme.
min sol, min måne. den som lyser upp min värld.
 
alla dessa bokstäver i folkets ögon. 
misär, olycka, lögner.
aldrig har jag vågat se någon i ögonen. 
den ända bron jag aldrig tagit mig över. 
jag är inte ren, du är inte ren, men vi är rena.
jag vågar öppna ögonen och läsa av dig.
 
att äntligen få vara ren, att få vara fri. 
inget mer beroende av någon eller något.
fri från skiten, vidare i mitt liv. 
det gamla förlåtet.
det känns så jävla skönt att få vara vid liv.
 
du tog min hand en gång, satte en blomma i mitt hår.
och det har aldrig känt så rätt.
jag lovade att aldrig offra mitt hjärta för kärlek igen.
löften är lögn.
att aldrig lova något igen, 
det är mitt sista löfte.
 
jag har lämnat allt som tynger mig.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela