Sofia var namnet

"livet deluxe"

Sofia Veronica

Publicerad 2012-02-22 00:10:56 i Skitsnack,

jag fick veta innebörden av mitt andra namn, tankeställare.

jag har funderat på det här med beroenden och rus. en person sa till mig idag att den gjorde sig av med ett och det gjorde mig glad så den valde ett bort ett tillfälligt med ett bestående. den valde kärlek.
när jag var arton valde jag två - alkohol och snus. nikotinrus tillsammans med alkohol är bra, just då. man gillar stunden då det snurrar och man skrattar. skratt är likamed lycka. när man inser att de inte varar mer än bara en stund och man blir van är det inte lika kul längre. valet är då att ta mer eller lägga ner. själv valde jag bort snuset för jag insåg att det inte var värt för det kommer senare att övergå till ett gegär. en intressant tanke då tillfälliga rus bara ger lycka för stunden och då personen idag sa till mig, det rus jag behöver är din kärlek.
kärlek är ett bestående rus som aldrig har ett slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela