Sofia var namnet

"livet deluxe"

dyrt att leva

Publicerad 2012-01-22 22:23:22 i Skitsnack,

fick nyss syn på min nya hyra, woho! det är dyrt att leva flott.
nej men det beror väl mest på min tapeträkning!
nu blir det jobba - jobba - jobba = pengar!

druckit te hela kvällen och snackat skit med carro.
en dusch på det här och sen hitta nemo i soffan, kirr.

jag hatar dig för du inte vill älska mig.
fast nu ljög jag.
jag hatar omständigheterna.



jag hittade en låt jag gillar.

det finns en annan sida, det finns någonting jag aldrig ser
men jag vill inte veta vad, för därifrån syns längtan mer.
men om jag tar mig ifrån en sviken dröm och hit igen
så kanske jag kan känna meningen med tystnaden.

har fått ångest och oro som jag vore av stål och glas, borde gå men stannar kvar.
jag har lovat och glömt, förlåtit fördömt, försent för å ångra men tid nog
att tänka om och leva med det.

jag saknar det som inte finns och sprider ut mig själv i vinden
bara du kan bära det som gör så ont i mina ögon. vi har något stort
på gång, så länge ingen bryr sig om vilka höjder vi kan nå
på vilken sida som vi står.

känner du lyckan genom sorgen? jag har inget mer än mina tankar!

- den svenska björnstammen,
ni ger mig ord på mina tankar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela