Sofia var namnet

"livet deluxe"

ensammast i sverige

Publicerad 2012-07-01 20:38:21 i Skitsnack,

skratta åt mig men nu har jag sett monsters inc två gånger på rad. har dock hunnit somna två gånger men ack vad bra den är. hittade massa kinder maxi choklad i kylen K tog med sig sist. ja, tog mig friheten att äta upp allt!
 
låg och tänkte lite på det här med kärlek, självständighet och skit. känner att det lätt skapas ett beroende av närhet och behov av att ha någon vid sin sida när man varit i ett förhållande väldigt länge. man ser så många som går ur ett förhållande och in i ett nytt en kort tid senare och så tänker man "wtf". och ja, jag har själv varit den som har haft den tanken men också varit den som gått in i något med någon annan väldigt kort efter mitt förhållandes slut. det är lite nu jag inser hur lätt det är att falla dit och kan faktiskt känna att mina val är mina val och dom får jag stå för själv, åt skogen med vad allmänheten tycker.
man får göra vad man vill, bara man kan ta konsekvenserna utav det.
 
jag var en del själv när jag var liten och fick klara mig mycket själv. jag kunde känna agg mot mina föräldrar pga det, men när jag idag ser tillbaka hur stark jag blivit utav det är jag glad att jag fick all den friheten dom gav mig. det har format mig, jag tog studenten tidigare än alla andra, jag började tjäna mina egna pengar och fick betala hyra hemma. jag tackar min mor för att hon lärde mig värdet av pengar då jag kunde flytta hemifrån och känna att det är det bästa jag  gjort. det är här jag vill lägga in självständighet. jag har aldrig haft någon som städar mitt rum och jag började tvätta när jag var sexton samt att jag var mycket kräsen med mat så jag då fick laga min egen. återigen, tack mamma. och det menar jag.
och detta gäller även min pappa, tack för att jag alltid fick handla saker själv om jag ville ha något. "vill man åstadkomma något här i livet måste man göra det själv"
 
jag har levt sambo och varit lite av en hemmafru. 
jag fyller tjugotre och det känns som jag redan upplevt en istid.
 
jag har lärt mig det här med att vara själv och det är riktigt skönt. men det är fan roligare att leva tillsammans med någon.
 
jag bara undrar, vad gör du just nu?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela