Sofia var namnet

"livet deluxe"

min dagbok

Publicerad 2012-03-29 20:21:05 i Skitsnack,

- du knuffade in mig i elden jag gjorde upp åt dig.
citat: denis celo

har fått lite visdom såhär på kvällen.
det är intressant när man kan känna igen sig när andra berättar om sitt liv.
'kärleken är hård och destruktiv. av känslor förblindas man'
jag vet ju att det stämmer och det jobbigaste att erkänna för sig själv är att det är så. att kärleken till en människa kan driva dig så långt att du inte vill leva längre, fastän det är människan i fråga du lever för. man glömmer sig själv.

insikt måste komma 'från ovan' som en person så fint sa till mig. vilket jag själv kom till insikt med för några veckor sedan, bokstavligt också. det finns en starkare makt som finns för dig och hjälper dig, såvida du väljer att tro på den. någon har även hjälp mig med den delen men valet har jag gjort helt själv.

jag uppskattar mitt liv mer än vad jag någonsin gjort. jag uppskattar mig själv mer än vad jag gjort någonsin. ingen människa är perfekt, vi är skapade så. olika. vilket i sig är fantastiskt. jag är jag och inget kan ändra på det, vilket i sin tur kräver att man accepterar sig själv som man är och står för det.
jag börjar komma tillbaka till den jag alltid varit, Sofia.

det tog mig tid att inse och det krävdes dagar liggandes instirrande i väggen för att inse vad mitt liv och jag är värt. man tar lätt för givet, jag har slutat med det. nu väntar jag på den vackra dagen. den kommer när jag visat mig värd den och det är vad jag kommer att kämpa för. den vackra dagen då jag får allt det jag önskat och kommer leva lycklig i resten av mina dagar och resten av evigheten.


Kommentarer

Postat av: Denis

Publicerad 2012-03-29 20:46:10

Du är en otroligt fin vän! En sån stark å' driven kvinna som man gärna sparar i sånt där "bästa vänner"-fack!



Puss!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela