Sofia var namnet

"livet deluxe"

bita ihop vs sammanbrott

Publicerad 2012-05-14 19:17:28 i Skitsnack,

mamma tycker jag ska skriva en bok. eftersom det är mitt liv det handlar om så finns det ju inga regler. jag tror jag ska göra det. skulle nog kunna bearbeta en hel del under skrivandets gång. vi testar.




jag hade ett väldigt viktigt samtal igår. otroligt nog känner jag mig faktiskt vis och klokare än någonsin. jag har fått svar jag behövde för att kunna existera vidare i den här världen och jag är lycklig över att få leva. det gör mig ont att situationen är som den är men mitt hjärta kommer läka med tiden och du kommer alltid behålla den speciella plats du fått i det. trots all skit, trots alla tårar och trots all denna smärta jag känt är jag så glad över att jag fått lära känna dig och att du faktiskt var min. kort, men gott. den lyckligaste veckan jag någonsin upplevt.

- jag sa det inte finns någon perfekt människa och du sa du trodde det var jag.
jag är ledsen att behöva säga att jag är så långt ifrån perfekt man kan komma. men jag är den jag är och det kan ingen ändra på. man gör saker i sitt liv man inte är stolt över men man ber om förlåtelse och går vidare, lär sig av sina misstag. det är finessen med livet, att lära sig - man lär sig hela tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela