Sofia var namnet

"livet deluxe"

idioti

Publicerad 2012-10-01 23:12:00 i Skitsnack,

allt gör bara så ont. hur kan man sakna saker som bara gör så ont? lyckans timmar, alkoliserade timmar - minnesluckor. nej, inte dom jag syftar på, allt kring det. alla fina dagar jag upplevt, med betydande människor som nu saknas i mitt liv och aldrig kommer att komma tillbaka. och det gör ont och mycket av tiden i mitt förflutna gör ont. man ska vara lycklig åttio procent av tiden sa någon till mig. jag var lycklig minst femtio. varför smärta och saknad? jag gräver ner mig och tänker på obetydande saker. därför jag valde att ta mig därifrån. ta mig ur karusellen som bara gick runt, runt, runt. folk gick av och jag blev sittandes kvar. 
 
men nu när jag väl valde att gå av, hur kan det fortfarande göra så ont och jag känner saknaden av karusellen? tryggheten är saknaden. och det onda är att se folk som gick av före mig klev på andra karuseller som inte bara går runt, runt, runt utan faktiskt har en början och ett slut. ett val att kliva på nya karuseller, med en plats för två.
 
idioti och lurendrejeri.
 
kalla mig galen. jag är lite av en filosof. 
  
"en filosof är en person som ägnar sig åt filosofi. av grekiskans philos och sofia, det vill säga kärlek till visdom."
 
jag är dömd till mitt namn.
 
 

Kommentarer

Postat av: Maddo

Publicerad 2012-10-02 16:02:01

Fialottan, finns ett samtal bort även då jag vet att du föredrar att skriva av dej.
Dina texter påminner mej något så otroligt om Håkis.
Jag saknar Håkis!
Och dej, fast det vet du redan... Jag saknar Dej Sofia.
Hör av dej om en dejt, vi måste ses!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela