Sofia var namnet

"livet deluxe"

tillbaka i tiden

Publicerad 2012-10-29 22:57:00 i Skitsnack,

skrev värsta poesi inlägget igår. vad händer? min anslutning dör och säger: sidan kan ej visas. fucking error. då blir sofia arg och uppdaterar inte alls.
men vi gör ett nytt försök nu då!
 
kent i högtalarna så poppar orden upp i hjärnan. färger på natten, jag ryser in i själen.
 
återförsoning, kärlek och mysgos. det kan sätta ord på min helg. en mycket bra första helg i mitt kalla Sverige. jag älskar att vara hemma, samtidigt som jag hatar det. hata är ett hårt ord som ej bör användas i vardagliga samtal, men det är sant: en del av mig hatar att vara hemma. det gör ont i mig när jag inte får vara där jag känner mig som lyckligast, vara på den plats jag känner mig hemma på, där jag alltid ler. mitt älskade USA. jag håller med om att politiken suger, sjukvården är sjuk (lol) och mycket runt omkring är inte okej. men det är där mer än halva mitt hjärta är och alltid varit.
 
en dag ska jag våga ta mig dit och aldrig mer återvända.
en annan gång, ett annat liv.
 

sitter med ljusen tända i min lägenhet och regnet smattrar mot rutorna och marken utanför. jag lyssnar på kent. och jag är ensam. jag njuter av min ensamhet. tystnaden. inga krav från något eller någon. jag behöver inte vara svartsjuk, rädd för att bli lämnad eller känna mig ensam bara för att jag är ensam just i denna stund. jag får träffa dig imorgon, i helgen och varje dag i resten av mitt liv om vi så behagar. i hela mitt liv har jag väntat på någon som dig.
 
i have loved and lost. jag har bränt broar och blivid bränd. jag har väntat, längtat, älskat, förlorat och jag har lärt mig älska igen. lärt mig att inte vara rädd. lärt mig innebörden av att offra sådant som inte egentligen är viktigt. jag har lärt mig vad som sårar. jag har lärt mig le åt saker jag brukade gråta över. jag har lärt mig att se mig i spegeln, in i mina egna ögon och säga: Sofia, det löser sig, allt kommer att ordna sig.
 
det viktigaste i livet är sanning och tillit. 
utan ärlighet är du förlorad. finns ingen tillit är allt förlorat.
 
till min förlorade värld:
du ljög och du bedrog mig. men för vad du än gjort är du förlåten. one love
 
fråga mig vad kärlek är och jag kommer säga, jag vet ej vad svaret är! det bara är vad det är!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela