Sofia var namnet

"livet deluxe"

you, me and the devil makes 3

Publicerad 2012-10-08 15:54:00 i Skitsnack,

irritationen ökar varje gång tanken kommer. vem bryr sig, varför prata om det, vad spelar det för roll? vad man tycker, tänker, säger, gör och inte rör bara en själv och ingen annan egentligen. jag är själv en bov i det dramat, det vet jag för jag är likadan och det är då det slår mig - varför i helvete bry sig? en persons förhållande till den här världen rör bara en själv och ingen annan. 
folk lägger sig i och sätter ord på någon annans känslor.
det spelar ju liksom ingen roll vad någon säger, tycker och tänker för man kommer ändå alltid i slutändan följa sitt eget hjärta och aldrig någon annans.
 
varför är man så sjukt intresserad av andras liv? 
vi bryr oss för mycket.
 

goda råd är långt ifrån skillnad att tycka och tänka bakom en människas rygg och prata om saker som endast rör någon eller några andra än sig själv. för det tycker jag är fel. den som förlorar på det, är den som öppnar käften sedan alla som håller med och gör samma sak.
 
been there, done that.
loved and lost.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela