Sofia var namnet

"livet deluxe"

final call, destination: unknown

Publicerad 2012-09-26 21:07:00 i Skitsnack,

jag ryser i kroppen varje gång. kapten röd hjälper mig på vägen, framåt för evigt.
 
det är jobbigt när folk talar om det på ett sätt som inte är sant. talar ut högt om hur dålig jag var, om hur jag inte gick till jobbet för jag var bakis och magsjuk i en vecka. allt det är lögn. en vit lögn för att skydda mig, jag vet men det är svårt att få höra och det är ingenting jag orkar förklara i stridens hetta heller. för det gör ont. gör ont att tala om. hur jag skäms för jag lät det gå så långt, för att jag inte öppnade ögonen tidigare och såg vart jag var på väg.
 
jag grävde min egen grav.
det tar inte en vecka att hitta sig själv. det tar inte en vecka att förlåta. det tar inte en vecka att komma över, glömma. psykolog, aldrig. hjälp - vad är det? det faktum att jag lät mitt liv läggas i någon annans händer som aldrig ville ha mig i sina händer kan jag aldrig fatta ha hänt. det var som att jag levde i ett rus i ett helt år. alkohol, sena nätter, närhet och min drog - du. 

allt förlåtet, allt glömt. 
det lustiga är ibland hur jag kan sakna det livet. häng, sena nätter, musik, tequila in på småtimmarna på morgonen för att fira livet.. det låter ju så jäkla nice. men en lögn, en falsk verklighet, en skev bild av livet. jag vill aldrig tillbaka dit. jag ska aldrig tillbaka dit. två nyktra månader gav mig syn på livet, fina vänner gav mig lyckan att leva igen, min familj som gav mig visdomen och jag själv som gav mig viljan att leva vidare med mina krav. nöj dig aldrig med sämre än du är värd. valet är mig och valet är bort med skiten. ingen skit ska få infinnas i mitt liv nå mer, jag vill aldrig mer se det gröna. det förstörde mig genom att det har förstört något jag älskat mer än något annat på denna jord som jag nu varit tvunget att lämna bakom mig. 
 
sanningen är den att jag i våras inte ville leva längre. det är ingen annans fel än mitt eget, förvisso bedrog mycket till det men jag valde det. miraklet är att jag vaknade, med en sjujädransjävla huvudvärk. aldrig upplevt något liknande. jag säger, sprit är farligt. dä
tala aldrig om saker du inte vet något om. jag var s
 
kärleken ljuger och bedrar, men det är en människas gåva att dela med någon som visar sig värd den.
 
svart på vitt,
tyck aldrig synd om mig.
 
jag trodde vi var framåt för evigt. 
men det finns fler framåt för evigt.
jag har redan upplevt en. live.
en tusen gånger bättre.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela