Sofia var namnet

"livet deluxe"

ögonen svider och hjärnan kan inte tänka

Publicerad 2012-09-02 17:30:52 i Skitsnack,

dag7 officiellt över. imorgon blir det dag8
ja jo, man kan ju kalla det att älska sitt jobb. eller inte.
tisdag ledig och då blir det upptäcksfärd till storstaden med fina Tessi och lösa ut våra biljetter till sommaren. Egypten med all inclusive precis intill stranden. fyfan vad härligt. taggad så in i bomben. sol, öl och bada! 
 
just nu orkar jag inte ens tänka, jag är bara trött. skulle jag göra ett IQ test nu skulle jag bli dömd till kolli eller något. nej usch, så får man inte säga men jag menade inte riktigt så. bara att jag är sjukt jävla paj. en öppning till - döda mig långsamt.

och igår blev det ingen film, jag tog mitt förnuft till fånga, jag började läsa snabba cash. men det här med att utveckla sitt ordförråd, snarare att jag känner igen mig med alla slumord och slang och vidgar mitt ordförråd inom det, fniss. bra skrivet är den i alla fall, Jens Lapidus är kingen. inspirerar mig mycket till mitt eget skrivande faktiskt. låg och tänkte så febrilt att jag inte kunde somna. 
dilemmat - jag vet precis vad jag ska skriva, men inte hur jag ska få ned det på ett papper. skrivna ord finns kvar för gott, det man säger bleknar bort. tryckt sanning = rädsla för att erkänna och bearbeta.
 

gör ett nytt försök med nyckeln till frihet och ser om det ger mig något.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela