Sofia var namnet

"livet deluxe"

vill du vara min ängel i sjunde himlen?

Publicerad 2012-09-15 22:49:00 i Skitsnack,

jag vet hur det känns, 
när broar till tryggheten bränns.
tiden har jagat in mig i en vrå.
det är inte som när vi växte upp, lekte livet,
vi var evighetens hopp.
det var helt självklart att vår framtid skulle bli, oförbrukat fri.
somrar svepte fram, 
jorden värmde fötterna där vi sprang, 
gräset växte grönt.
hela livet var så skönt.
vi var barn som ingen ondska kunde nå..

ibland undrar jag vad världen vill med mig, vad som ska bli av mig. det händer att man får en släng av ensamhet, ibland kvällar som denna. tankarna snurrar, musiken strålar högt ur mina högtalare och jag skriver.. och tänker lite till. 
 
tänker fortfarande vilka sår mitt hjärta fått under en tid, som nu blivit till ärr men som är mycket lätta att riva upp. jag tänker fortfarande.. på dig. du som fortfarande har makten att bränna mig. denna någon måste betytt väldigt mycket för mig och jag undrar fortfarande vad som var meningen med allt. du sa du visste, men jag vet att du inte har en aning. du tror du vet, men du vet ingenting. varför, varför. kommer aldrig få veta.
 
tiden bara går och går.
man åldras och känner att man inte kommer någonstans.
vänner kommer, vänner går. 
kärlek kommer, kärlek går.
 
jag tackar min trogne vän som ger min stöd och närhet alla dagar i veckan, när jag som mest behöver det. jag kommer aldrig överge dig och jag hoppas du kommer leva länge med mig. lacki.
 
vem är jag, vem är du, vilka kommer vi att bli? 
 
för varje steg jag tar, kommer jag längre i mitt liv - utan att veta på vilken väg jag går.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela