Sofia var namnet

"livet deluxe"

livsgnista

Publicerad 2013-04-15 20:43:54 i Skitsnack,

pw klockan sju. kallt och ruggigt men när suget finns är det bara att köra, när det gäller välmående. på med lurarna och ut i vinden. körde min trettio minuters sträcka, den brukar vara rätt lagom på kvällskvisten. blir nog den längre rundan ner till stiftelsen och sshl när det blir lite varmare. lite jogging känns inte heller fel. dock känns det i fötterna att jag har helt fel skor. några färgglada nike som tränar rumpan när ekonomin tillåter får det bli! taggad tjej.
 
ikväll blev det petters röst i lurarna att motivera en på vägen. det är otroligt vilken betydelse musiken har i livet och vilken terapi den ger. jätte mycket visdom, massor med kloka ord. en tankeställare skulle jag säga. vi ses på lördag, jag längtar. du är en idol sedan liten och jag har aldrig fått se dig live så det ska bli en stor upplevelse och jag vet att du kommer leverera! en släng tårar när ison&fille kör "från hjärtat" och "stationen" kommer det ju säkerligen också bli. för gamla tiders skull.
 
det hände mig något lustigt under min promenad idag. det började regna. första tanken är ju som alltid "efter regn kommer solsken" men ack nej. jag njöt. varma droppar som föll i takt med att vinden tog tag i mig och gjorde något magiskt. det gav mig energi och ett leende på läpparna, känslan av att allt kommer att ordna sig. tålamod. jag var tvungen att stanna upp och ta emot dem mot ansiktet. befrielse, renad. 
naturen är mäktig. naturen är kung och drottning. vårt levebröd.
 
 
 
 
den ger mig nytt liv inombords och den renar mig från onda tankar. 
allting kommer bli bra till slut. kommer du ihåg,
- det finns en bra plan för dig och jag vet att du kommer få det väldigt bra.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela