Sofia var namnet

"livet deluxe"

jag klarar januarimånad.

Publicerad 2013-01-09 17:04:00 i Skitsnack,

inte mycket till uppdatering här inte! 
har i alla fall avslutat min åttonde dag och imorgon är jag inne på min nioende. fortfarande taggad trots att kroppen börjar ge vika och huvudet med för den delen. kan tänka mig tio timmar om dagen framför en dator, tio dagar i rad inte är lika hårt arbete som att springa runt på donken och ha damp tio timmar om dagen, tio dagar i rad. men det är självvållat så det är bara hänga med rytmen.
tanken är att hamna i koma på fredag och vakna upp på lördag! 
 
 
utmattningssyndrom - utbrändhet, kan man få efter långvarig utmattning eller psykosocial påfrestning. det kan ge både psykiska och fysiska symtom, som värk i axlar, nacke och rygg, sömnproblem, koncentrationssvårigheter och ångest. utmattningssyndrom uppstår ofta som reaktion på långvarig stress. när ens prestationsförmåga försämras är det lätt att känna sig misslyckad, få skuld- och skamkänslor och bli nedstämd. man blir känslomässigt utmattad och överkänslig för all slags stress. fortsätter tillståndet blir ångestattacker vanliga. nedstämdheten och de depressiva symtomen kan utveckas till depression.
 
själva insjuknandet kommer ofta smygande, men kan ibland vara dramatiskt då man upplever att man går in i väggen. man kan då plötsligt få svårt att orientera sig, svårt att göra vanliga saker som till exempel att låsa upp en dörr, bli förvirrad, känna stark ångest och få svår yrsel.
 
bort med mina mardrömmar tack.
mest chill på soffan och inte träffa en enda själ.
terapi.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela