Sofia var namnet

"livet deluxe"

take me to paradise

Publicerad 2013-01-12 17:11:00 i Skitsnack,

jag ligger på en soffa i sumpan i typ världens mysigaste lya, en riktig sofialägenhet. har just druckit en kaffe med inslag av choklad, guns n' roses i högtalarna och karlarna stökar i köket. jag får två rätters middag med 'svenska smaker' som tema. spännande!
 
ligger och känner efter hur jag mår. bra. harmoni i själen med honom vid min sida. min trygghet. efter alla dessa oroliga nätter med mardrömmar känns det så fruktansvärt skönt att äntligen få må bra igen. tio fullspäckade dagar med noll ork, i princip noll sällskap och bara massor med hjärnspöken. orolig i själen. sen ringer han och säger att han är utanför och all rädsla och oro släpper, som jag hållt i en tung sten. det är läskigt när man tycker om någon så mycket, men samtidigt är det helt underbart.
 
ikväll har jag ställt in en kväll med alla mina vänner, som jag tackat ja till redan i december. jag borde skämmas, men någon sa till mig en gång att man ska tänka på sig själv, inte vara rädd för att säga nej - den dagen du går in i väggen kommer inget jag finnas längre, då är ingentinget ett faktum och då kommer det inte finnas något som heter sällskap längre. då är det bara ett du och en vägg.
därför väljer jag mig ikväll, en god middag med gott vin, två personer som kommer ge mig trygghet och lugn. jag ber er som verkligen ville träffa mig ikväll om ursäkt för att jag väljer bort er ikväll, men ibland måste man välja bort en verklighet för att orka med. och jag saknar er ikväll, men nästa helg är jag er!
jag vet att ni förstår och vill mig gott.
 
kaka på kaka:
jag är en lycklig kvinna ikväll som får ha sin älskade vid sin sida och en av hans bästa vänner jag tycker om väldigt mycket. det gör mig gott efter denna hårdarbetande början på året.
 
puss.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela