Sofia var namnet

"livet deluxe"

stanna kvar, eller dra

Publicerad 2013-07-17 10:51:46 i Skitsnack,

det händer inte mycket i mitt liv just nu, för tillfället är det en kopp te och 'snabba cash' som gäller. femtio nyanser av mörker läste jag klart igår och nästa är redan beställd. otroligt med boken är hur mycket man kan känna igen sig själv, trots att ens egen livshistoria och livsstil varit och är så annorlunda.
nu vill jag läsa dess början på dess slut men till dess får jag hålla mig till Stockholms undre värld.
 
i detta kaos har jag funnit lugn i böcker, precis det lugn man hade en helg hos mormor. 
allt jag gör nu varje dag kostar mig den tredubbla energi mot vad jag hade för tre veckor sedan. folk är förundrade hur mycket jag kan sova, men mitt enda svar är psykisk utmattning. under dessa tre veckor har det hänt lika mycket som det gjort under mina första sexton år. jag må ha byggt upp mig själv till att vara stark men en stor händelse kan bryta ner det sakta men säkert.
 
för mig har sjukskrivning en längre period varit ett alternativ och jag har absolut inte sett snett på dem som tagit det alternativet, jag har alltid bara sett mig själv som starkare än så.
nu tackar jag Sverige för det system vi har och för att alternativet finns. på tre veckor blev jag med ett klappslag ingen dotter längre. en psykolog, sjuksyster, mamma och bara gjord för att finnas för någon annan. 
 
jag heter Sofia och ni som känner mig vet. jag ska komma tillbaka, när jag finner orken igen. nu är en bilfärd, en middag, en utekväll och en bok senare allt jag orkar på tre dagar - sen blir det soffan.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela