Sofia var namnet

"livet deluxe"

tillbaka från bravader

Publicerad 2013-07-31 13:57:00 i Skitsnack,

sjukskriven har man ju varit, i fyra veckor. nu har jag semester i två veckor - då bakslaget kom, urinvägsinfektion med penicillin och hög feber. två dagar har jag varit soffliggande, men jag antar att jag behövde det. som sagt, sjukskriven - med ingen tid att vila. nu tar jag igen energi. skulle väldigt gärna ha fyra ledigt till, men man måste ju få in cash också.
 
minns inte riktigt när jag skrev sist, måste varit mer än en vecka sedan. varit ute och farit mycket. mest med kusin och hans tjej som jag hade på besök här och sen resten av tiden med far. det har varit upp och ned gångar, som jag tagit mig igenom med nöd och näppe, trott att jag varit helt ensam i det här så jag faktiskt bröt ihop i fredags. grät i mammas famn ett par timmar. en tjugofyra åring ska inte få uppleva sånt här och ta sig igenom sånt här på egen hand. få bära en annan människas livsproblem på sina egna axlar och vara som en andra mamma till sina syskon. det ska väl inget barn/ung vuxen egentligen behöva ta sig igenom. men saker händer och ibland blir man tvungen. 
efter semestern ska i alla fall vi tillsammans gå till en kurator. 
man tycker att man är stålmannen och klarar allt - sen kommer väggen. vi får väl se om jag orkar komma tillbaka efter semestern ens. för andra låter det väl som "a piece of cake" men när det väl kommer till en och man är helt ensam att ta emot problemen, det är då man inser hur jävla jobbigt det är när det uppstår livshotande problem inom familjen.
jag har i alla fall lärt mig en sak - man måste alltid prata och alltid vara ärlig.
 
jag har aldrig haft ett förhållande där ärlighet varit ett faktum, där lögner och svek varit det enda upplägget. jag har aldrig haft ett förhållande med någon som velat lyssna, där ett dödsfall vändes ryggen till och jag fick ta sorgen i egna händer. jag har aldrig haft ett förhållande med någon som brytt sig om mig, som frågar mig hur jag mår och verkligen menar det. jag har aldrig haft ett förhållande med någon som ställt mig i centrum och gör allt för mig. 
jag har aldrig haft ett förhållande med ömsesidighet - där jag varit den enda som kämpat och vägrat ge upp.
 
förrän nu. förrän jag fann dig. 
i vårt förhållande är ärlighet självklart, du lyssnar alltid på mig för att du vill, du bryr dig alltid om mig och sätter alltid mig först i allt. du älskar mig för den jag är och begär aldrig att jag ska vara någon annan. vi har med och motgångar som alla förhållanden har men vi ska aldrig vägra släppa taget. 
jag älskar dig min finaste älskade bästa Kristian, tack för att du ger mig hela dig!'

det har gått fort tycker vissa och vissa tycker väl säkert att man inte borde kasta sig in i saker, att vi borde vänta. men val man gör i livet är aldrig upp till någon annan.
imorgon ska han flytta hit på riktigt!
vi har varit tillsammans i nio månader nu och allt känns så himla rätt. aldrig har något annat känts så rätt, faktiskt. med bådas vilja och att vi gör det för oss. jag är mest förvånad över att han orkar med mig. och han mest förvånad över att jag orkar med honom! fniss. alltid. trots allt som hänt den senaste månaden väljer han att flytta in hos oss, vilket glädjer mig oerhört. allt det stöd jag fått, det har varit obeskrivligt. jag hade aldrig klarat det här utan min man.
nu blir 10D vårt kärleksnäste, som vi ska bygga upp till vårt. puss puss puss!
 
 
'ingen kan älska som vi'
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela