Sofia var namnet

"livet deluxe"

sjukdag 2.

Publicerad 2013-03-21 21:45:44 i Skitsnack,

eller teoretiskt sätt blir det min tredje, eftersom jag gick hem i tisdags. dock hade jag jobbat sju av nio timmar, men jag den kommer räknas som karensdag om jag förstått det rätt. spenderat dagen mestadels på soffan, zappat på nätet och dreglat på sidor med inredning som jag skrev tidigare, och även kollat upp en del vettiga saker som kollektivavtal och liknande. funderar på att gå med i facket. har ju liksom aldrig oroat mig över sådant, eftersom jag en gång i tiden hade världens bästa chef i världshistorien (och det kan nog varenda arbetstagare intyga som jobbat med honom), men eftersom läget förändras allteftersom tiden går framåt känns det liksom dags. someone to cover your back when you can't protect yourself. men tanken är ju att göra något med mitt liv så, vi får se.
 
fastnat för serien suits. gav upp den efter ett avsnitt igårkväll för jag hade lite svårt att förstå den akademiska engelskan men med lite engelsktext går det galant! tack hjärtat. har förmodligen sett klart säsong ett imorgon kväll. bra sysselsättning när man är sjuk. fast bättre blir det! nu är det bara muskelvärken kvar som ska bort.. och jag må säga att den i svanken är olidlig och att jag nog kommer få dras med den till jag dör. dumma mig som inte gör mina övningar som ortopeden gav mig för ett x antal år sedan..
 
fick ett ryck och städade lite här hemma också, vilket fick mig att inse, jag borde nog vara hemma en dag till. sen kör vi helgen och fram till påsk, med en studentskiva därmellan! några förslag till vad man kan vara? tema: jag kom visst fel. tanken var att köra en donken fia och molly, men vi får väl se om den.
 
mer suits med kramiga katter bredvid!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela