Sofia var namnet

"livet deluxe"

thank God it's friday

Publicerad 2013-03-01 16:12:00 i Skitsnack,

nyss (för mer än en timme sen..) hemkommen från jobb, gjorde ett stop på maxi på vägen hem. fick ett infall av att vilja göra lite blåbärspaj. så jag fyllde korgen med diverse bakprodukter och efter en stund kände jag behovet av hembakat bröd - tillbaka till kyldisken och plocka med sig lite jäst hem. väl hemkommen blev det bläddra i rutiga kokboken till en skål med nudelsoppa (min lunch) och så lätt! lite margarin, mjölk och jäst - lös upp! i med salt och ev socker och i med massor med vetemjöl och jag valde att ta lite mindre än hälften grahamsmjöl för att få ett lite nyttigare och matigare bröd och BAM, till jäsning. 
 
nu väntar jag bara på att få göra små bullar. slänger ev i lite russin i hälften av degen. tanken är att hjärtat ska få med sig lite bröd upp till norrland. 
 
ye, fun playin' homewife and bakin' some homemade bread. 
jag skulle väldigt mycket vilja haft mig som flickvän och hemmafru.
 
hej, jag heter Sofia och jag tycker om att diska, tvätta och städa. samt lite matlagning och bakning därmellan. 
 
skönt med fredag. nu är det bara sex arbetsdagar kvar av tio.
 
 
 
 återkommer med bilder..
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela