Sofia var namnet

"livet deluxe"

dikteri

Publicerad 2013-05-24 17:43:00 i Skitsnack,

skulle bloggat igår kväll men det blev sängen istället. 
ledigt var det minsann och hjärtat var också ledigt (vi kommer jobba samma helg, vilket jag tycker är väldigt bra), så det blev ut på äventyr som resulterade i massa sylt osv i kylskåpet av Ks momma och ett helt nytt vardagsrum för mig! eller ja, nya gardiner, som skapade ett helt nytt rum, fniss. jätte nöjd tjej i alla fall. man behöver förändring ibland! nu vill jag betala av min dator och mina glasögon fort som fan så det kan inköpas en fet tv och högtalare till vardagsrummet! 
slutat oroa mig massa om ekonomin, eller grubbla snarare. en dam på bussen sa häromdagen, varför jobbar man för om man inte ska spendera pengarna, då kan man ju lika gärna gå och dö!
true story!

ja, förändring i hemmet och förhoppningsvis förändring på arbetet. nu har sofia avreagerat sig tillsammans med sina medarbetande i hopp om att våra röster är hörda, även om det är dags att dra snart.
 
 
 
from the true soul of me.. i loved and i lost and i found love again. in an early time in a relationship i must just say - i think i found my true love. not that I believe in forever love, but I'll love you for a long time and that's for sure and I'll fight until my last breath. I have give you my whole heart, for as long as you want it. 
 
jag vill börja skriva dikter, poesi, musik, böcker. 
jag vill skriva allt, allt min hjärna framkallar. 
passion.
 
"jag tänker tillbaka, sluter ögonen och jag ser, det förflutna. jag ser oss, dom, vi, ni. jag ser mig. en fängslad kvinna i ensamhet med en kärlek bredvid sig. hon slåss med sitt inre och vill ta sig loss. för många nycklar, för svårt. hon ger med sig och hänger kvar, till hon bryter mönstret. vaknar upp, med en redig bakfylla och blod på lakanen. fattar ingenting. fattar allt. jag vaknar, jag vaknar ur en dröm, en mardröm. jag blir bortstött, lämnad och ensam i sin helhet. befrielse. känslan av att kunna andas, se klart och kunna leva, på riktigt. se fantastiska människor, värda att leva för, en fantastisk värld med alla möjligheter i hela den världen. hon ser.. honom. den där han. den där varelsen. folk säger nej. jag chansar och i samma stund blir han ett begär - allt hon någonsin vill ha."
 
alla handlingar har konsekvenser. 
konsekvensen för mig, ett lyckligt jävla liv. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela