Sofia var namnet

"livet deluxe"

see gold in the sand

Publicerad 2013-05-26 16:47:21 i Skitsnack,

- now you'll never know how it feels, to be alone, but gone. 
dreams may be dead but I see every memory even if it all seems like it's forgotten.
 

jag sitter i mitt rosa inspirerade vardagsrum och Johnossi spelas. det regnar utanför, ösregnar. ibland känns det som man levt föralltid och som att livet kommer vara föralltid. allt är under kontroll och allt går som planerat. tror man. saker händer, folk kommer och folk går. man lyckas och misslyckas. man vinner och man förlorar. allt har ett pris och man kan inte få allt. 
det är viktigt att glädjas åt det man har och inte sörja det man inte har och aldrig fick. med vänner, familj, tak över huvudet och ett jobb ska man vara nöjd. och kärlek, det allra viktigaste. 
jag tänker tillbaka och undrar, hur det kunde ha varit. varför vissa saker hände och varför det var jag som fick ta den hårda biten att vandra ensam i mörkret. för att hitta ljuset såklart. uppskatta det fina jag har och hade, inte leta efter lycka och rikedom. det stod redan framför mig, hela tiden. 
det låter patetiskt när man säger det, men det har inte funnits mer sanning i några ord någonsin än dessa, det var verkligen när jag stod bredvid en karl på gröna lund och jag hörde kapten röd sjunga: framåt för evigt, du och jag ska dit, som levande bevis som mina ögon såg klart, mitt sinne tänkte klart och mitt föralltd stängda hjärta öppnade sig. det är ju han, som gör mig alltid glad, som står vid min sida när ingen annan var där, det är ju honom jag vill ha.
min kärlek.
den lyckligaste natten i mitt liv, var den första natten jag valde att gå hem med dig, att inte bara somna utan en kyss. magi.
 

jag skiter i vad som kunde ha varit, jag skiter i vad som gjorde mig lycklig förr och jag skiter fullständigt i det som gjort mig illa och fortfarande egentligen gör ont - för det har ju ingen jävla betydelse. jag lever idag och imorgon, det är framtiden som spelar roll. du spelar roll, vi spelar roll.
jag sätter dig på en pedistal, men den pedistalen är det du som skapat i mitt liv.
jag älskar dig.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela